Sila klik

Saturday, May 10, 2014

ANCAMAN HUDUD – SULTAN BRUNEI BERTEGAS & PULANGKAN PAKU BUAH KERAS




Pelbagai propaganda di ada-adakan oleh pelbagai pihak khususnya media barat untuk mencabar dan melemahkan semangat DYMM SULTAN BRUNEI DARUSSALAM dalam usaha memartabatkan Hudud. Antaranya ialah ugutan untuk memboikot hotel milik baginda, bahkan ada yang tampil mengaku sebagai penzina kepada adinda baginda dengan tujuan kononnya untuk mengaibkan.


Kami ada kongsikan seruan agar kita semua bersatu untuk memberikan semangat tidak berbelah bagi untuk DYMM Sultan Brunei meneruskan apa yang telah ditetapkan pada beberapa rencana ugutan itu sebelum ini.

UGUTAN YANG MENGAIBKAN DARI SEORANG WANITA

SILA RUJUK: http://prihatin.net.my/v3/2014/05/07/jangan-berhenti-berdoa-agar-sultan-brunei-terus-cekal-menghadapi-cabaran/

Kepada anda atau pihak-pihak berwajib yang melihat berita yang sedang berlegar ini harap dapat bertenang. Mohon panjangkan kepada baginda Sultan. Jangan sekali-kali merasa tergugat dengan propaganda sebegini yang akan banyak muncul satu demi satu.

Demikian juga para pemimpin lain yang ingin berjinak-jinak dengan HUDUD tetapi takutkan bayangan dosa-dosa lama. Allah tidak zalim untuk menghukum kejahilan kita. Laksanakan usaha mengajarkan selok belok hukum dan ketegasan penghukuman yang bakal dijalankan dengan sabar. Ya kita tidak perlu terlalu denial atau defensif. Selaku manusia kita memang melakukan dosa yang berbagai rupa.

Apa yang terjadi atau berlaku sebelum hudud dijalankan tidak sepatutnya menjadi igauan yang menakutkan untuk kita kembali ke jalan Allah melalui sistem HUDUD... Kita boleh utarakan kisah dan dosa lalu sebagai bahan pendidikan, peringatan dan istighfar diri, tetapi bukan bahan penghakiman kerana ketika itu HUDUD belum dilaksanakan lagi.

17. Al Israa' 14-15. "Bacalah kitabmu, cukuplah dirimu sendiri pada waktu ini sebagai penghisab terhadapmu." Barangsiapa yang berbuat sesuai dengan hidayah, maka sesungguhnya dia berbuat itu untuk dirinya sendiri; dan barangsiapa yang sesat maka sesungguhnya dia tersesat bagi dirinya sendiri. Dan seorang yang berdosa tidak dapat memikul dosa orang lain, dan Kami tidak akan meng'azab sebelum Kami mengutus seorang utusan.

4. An Nisaa' 17-18. "Sesungguhnya taubat di sisi Allah hanyalah taubat bagi orang-orang yang mengerjakan kejahatan lantaran kejahilan, yang kemudian mereka bertaubat dengan segera, maka mereka itulah yang diterima Allah taubatnya; dan Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana."

"Dan tidaklah taubat itu diterima Allah dari orang-orang yang mengerjakan kejahatan hingga apabila datang ajal kepada seseorang di antara mereka, ia mengatakan : "Sesungguhnya saya bertaubat sekarang." Dan tidak (pula diterima taubat) orang-orang yang mati sedang mereka di dalam kekafiran. Bagi orang-orang itu telah Kami sediakan siksa yang pedih.

Mari kita beri sokongan moral kepada semua yang sudah terbuka hati untuk menjalankan hukum ALLAH. Jangan sekali-kali kita pula yang menggelabah tidak tentu arah.

UGUTAN DARI LGBT

Sila rujuk : http://prihatin.net.my/v3/2014/04/23/teruskan-hudud-jangan-hirau-ugutan-lgbt/

Sama-sama kita doakan agar DYMM Sultan Brunei tidak gentar dan goyang dengan ancaman dari pihak LGBT dan PBB untuk terus melaksanakan hukum HUDUD di Brunei Darussalam. Ketahuilah sesungguhnya rezeki dan kekayaan itu milik Allah semuanya.

QS: 9. At Taubah 28. Hai orang-orang yang beriman, Sesungguhnya orang-orang yang musyrik itu najis, maka janganlah mereka mendekati Masjidilharam sesudah tahun ini. Dan jika kamu khawatir menjadi miskin, maka Allah nanti akan memberimu kekayaan kepadamu dari karuniaNya, jika Dia menghendaki. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana.

QS: 9. At Taubah 24. Katakanlah: "jika bapa-bapa, anak-anak, saudara-saudara, isteri-isteri, kaum keluargamu, harta kekayaan yang kamu usahakan, perniagaan yang kamu khawatiri kerugiannya, dan tempat tinggal yang kamu sukai, adalah lebih kamu cintai dari Allah dan Rasul-Nya dan dari berjihad di jalan-Nya, maka tunggulah sampai Allah mendatangkan keputusan-Nya." Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada orang-orang yang fasik.

QS: 53. An Najm 48. dan bahwasanya Dia yang memberikan kekayaan dan memberikan kecukupan.

QS: 28. Al Qashash 60-61. Dan apa saja yang diberikan kepada kamu, maka itu adalah kenikmatan hidup duniawi dan perhiasannya; sedang apa yang di sisi Allah adalah lebih baik dan lebih kekal. Maka apakah kamu tidak memahaminya? Maka apakah orang yang Kami janjikan kepadanya suatu janji yang baik lalu ia memperolehnya, sama dengan orang yang Kami berikan kepadanya kenikmatan hidup duniawi; kemudian dia pada hari kiamat termasuk orang-orang yang diseret?

JAWAPAN TEGAS BAGINDA

Alhamdulillah, hari ini baginda tampil dengan jawapan sebagai JANTAN yang berani dan berprinsip. Tidak langsung Nampak baginda goyah dengan pelbagai ancaman dan ugutan itu. SYABAS TUANKU. Berikut adalah jawapan Baginda (terjemahan ada di hujung artikel bagi yang memerlukan).

"In your countries you practice freedom of speech, freedom of press, freedom of religion, etc. It's in your constitution It's your political system, your national identity, your rights, your way of life.

In my country, we practice a Malay, Islamic, Monarchical system and we're going to start practicing the laws of Islam, Sharia Law . Islam is in our constitution, our national identity, our rights, our way of life.

We may find loopholes in your laws and justice system and you may have found ours, but this is our country. Just like you practice your right to be gay, etc. for this world you live in now, we practice our rights to be Muslims for this world and the Hereafter.

This is an Islamic country practising Islamic law. Why don't you worry about your kids being gunned down in schools, worry about your prisons being unable to accommodate convicts, worry about your high rate of crimes and DUIs, worry about your high suicide and abortion rate, worry about whatever it is that you should be worried about THERE. Many religions are against homosexuality, it's nothing new.

The moment you hear that Islam and Muslims making a stand and trying to reaffirm their faith, you judge, you boycott, you say that it's wrong, it's stupid, it's barbaric. Again, go back to those worries that you should focus on I've mentioned earlier. Is it not wrong to legalize deadly weapons, is it not wrong to allow unborn babies to be killed, is it not wrong to allow a lifestyle that results in AIDS and discontinuation of the next generation?

Why do you care so much what's happening here in an Islamic nation when you didn't even bat an eyelid about the Syrians, Bosnians, Rohingyas, Palestinians,etc. Thousands are being killed there and you don't care, not one is killed here under this Sharia Law, and you make a big fuss, even when the citizens here who are directly affected by it, accepts it with peace. Punishments may be harsher but it does not mean it's easier to be carried out. There are processes to go through before an actual conviction. We are fine with it, we are happy. - BruneiUnited"

Ampun Tuanku...

Jumaat ini menjadi hari yang paling indah apabila hamba patik semua mendengar ulasan tegas oleh Tuanku. Hamba patik seluruh Nusantara MERASA AMAT BERBAHAGIA DAN BERBANGGA serta berdiri teguh menyokong usaha murni Tuanku mendaulatkan agama ini.

Semuga langkah bijak dan berani Tuanku boleh menjadi sumber inspirasi kepada para pemimpin Negara-negara Islam Nusantara selepas ini, INSYAALLAH. AMIEN.

DOA TULUS
Warga Prihatin

Terjemahan :

" Di Negara anda, kononnya anda mengamalkan kebebasan berbicara, kebebasan akhbar, kebebasan beragama, dll. Itu ada dalam konstitusi Negara Anda. Itu sistem politik anda, identiti nasional Anda, hak Anda, cara hidup Anda.

Di negara saya, kami amalkan budaya Melayu, Islam, sistem beraja dan kami akan mula mengamalkan hukum-hukum Islam, Hukum Syariah. Islam itu ada dalam konstitusi kami, identiti nasional kami, hak-hak kami, itu cara hidup kami .

Kami mungkin menemukan kelemahan dalam hukum dan sistem perundangan anda dan Anda mungkin menemukan kelamahan kami, tapi ini adalah negara kami. Sama sepertimana anda amalkan hak anda untuk menjadi gay, dan sebagainya di dunia yang Anda duduki di saat ini, kami juga berhak mengamalkan hak kami untuk menjadi Muslim dunia dan akhirat kami.

Ini adalah sebuah negara Islam yang mempraktikkan hukum Islam. Mengapa tidak anda khawatiri saja tentang anak-anak Anda yang ditembak mati di sekolah-sekolah, khawatiri tentang penjara Anda yang tidak mampu untuk menampung banduan, khawatir tentang tingginya darjah kejahatan Anda dan DUIs , khawatiri juga tentang jumlah bunuh diri dan pengguguran yang tinggi. Khawatirlah dengan apa saja yang Anda harus khawatiri di SANA. Banyak agama menentang homoseksual dan itu bukan perkara baru pun.

Saat Anda mendengar bahwa Islam dan Muslim membuat pendirian dan berusaha untuk menegakkan kembali iman mereka, anda mahu menghakimi, anda boikot, anda mengatakan bahwa itu salah, itu bodoh, itu biadab. Sekali lagi, kembali focus untuk mengkhawatiri apa yang telah saya sebutkan tadi. Apakah tidak salah untuk meluluskan penggunaan pelbagai senjata yang membunuh? tidakkah salah untuk memungkinkan bayi yang belum lahir untuk dibunuh? tidak salahkah untuk memungkinkan gaya hidup bebas yang menghasilkan AIDS yang memutuskan kesinambungan generasi berikutnya ?

Mengapa anda begitu peduli apa yang terjadi di sini, di sebuah negara Islam sedangkan Anda bahkan tidak celik tentang Syria, Bosnia, Rohingya, Palestin, dan lain-lain. Ribuan orang dibunuh di sana dan Anda tidak pedul pun, tidak ada seorangpun yang mati di sini di bawah hukum Syariah ini, dan Anda membuat keributan besar, bahkan ketika warga di sini yang secara langsung terkena impak hudud ini menerimanya dengan damai. Hukuman mungkin keras tetapi tidak bermakna ia akan dijatuhkan dengan mudah. Ada proses yang harus dilalui sebelum ianya dilakukan. Kami baik-baik saja dengannya, kami senang hati saja.
BruneiBersatu".

sumber : Facebook

No comments: