Tuesday, April 1, 2014

Kerjasama penuh AS diperlukan dalam misi mencari MH370

Hishammuddin mohon kerjasama penuh AS
FATHIN ATHIRAH HASLI
31 Mac 2014

Pemangku Menteri Pengangkutan, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein (tengah) menjawab pertanyaan media pada sidang media mengenai perkembangan terkini pesawat MH370 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini, hari ini. - Foto Bernama


KUALA LUMPUR - Menteri Pertahanan Malaysia, Datuk Seri Hishamuddin Tun Hussein akan berangkat ke Hawaii untuk menghadiri satu mesyuarat dengan Markas Pasifik Amerika Syarikat berkenaan isu MH370.

Mesyuarat yang akan diadakan mulai 1 hingga 3 April akan dikendalikan oleh Setiausaha Pertahanan Amerika Syarikat, Chuck Hagel.

Menurut beliau, pertemuan itu diadakan untuk meminta bantuan dan kerjasama dari Amerika Syarikat dalam usaha mengesan MH370.

"Bagi pihak kerajaan Malaysia, saya akan memberikan maklumat terkini dan juga prkembangan terbaru berkenaan dengan misi mencari pesawat MH370,"

"Ianya satu pertemuan yang penting bagi kedua buah negara, pihak kerajaan amat berterima kasih kepada kerajaan Amerika Syarikat jika mereka mahu memberikan kerjasama penuh bagi menjejak pesawat terbabit," katanya dalam sidang media di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) hari ini.

Tambahnya lagi, beliau akan turut menggunakan peluang itu untuk membincangkan kemungkinan untuk menambah lagi aset untuk mencari pesawat di Laut Hindi.

sumber : http://www.sinarharian.com.my/semasa/hishammuddin-mohon-kerjasama-penuh-as-1.265785

No comments:

Sila klik