Sila klik

Friday, December 9, 2011

Cinta Muka Buku ke Anugerah Juara Lagu 26

Najwa Latif Ambil Positif Pandangan Orang Terhadap Cinta Muka Buku
Oleh KEMALIA OTHMAN


Najwa Latif



PETALING JAYA: Komposer muda Najwa Latif mengambil secara positif pandangan segelintir pihak yang mempertikaikan kelayakkan lagu ciptaannya Cinta Muka Buku ke Anugerah Juara Lagu 26 yang bakal berlangsung Januari depan.

Kata Najwa, keputusan pemilihan lagu tersebut telah dibuat oleh juri profesional yang lebih mengetahui kekuatan pada lagu tersebut.

"Alhamdulillah sebenarnya, saya sendiri tidak menyangka sampai ke AJL kerana baru tiga bulan berada dalam industri ini,

"Tentang pandangan orang terhadap lagu ini layak atau tidak, saya hanya serahkan kepada pihak juri yang menilainya," katanya ketika ditemui mStar Online baru-baru ini.

Menurut Najwa, biarpun lagu tersebut seperti mudah, namun ia mempunyai cabaran tersendiri membawa lagu tersebut.

"Orang ramai menganggap lagu tersebut mudah untuk dibawa tapi bagi saya ada bahagian-bahagian yang sukar.

"Lagu tersebut jika tidak dibawa dengan baik akan jadi mendatar dan membosankan, saya sendiri mengaku kadang kala saya gagal bawa lagu tersebut dengan baik," tuturnya.

Jelas Najwa, persedian untuk bertanding dipentas AJL akan datang ini masih belum difikirkan lagi, namun cuba memberikan yang terbaik dan saingan kepada 11 lagu yang bertanding.

"Saya belum fikir untuk buat persembahan yang bagaimana nanti, tapi saya akan cuba perbaiki tahap vokal dan beri yang terbaik pada malam tersebut," katanya yang bakal keluar dengan mini album yang memuatkan lima buah lagu baru tidak lama lagi.

- punca rencana, mStar Online

No comments: